דלג על התפריטים

חיפוש צבר רפואה

מה ברצונך למצוא?

רוצים להתייעץ?

    צור קשר

    תפקיד המטפל העיקרי באשפוז בית לחולי אי ספיקת לב

    טיפול ואיזון תסמינים של מחלת אי ספיקת לב הוא מאתגר וממושך. מחלת CHF (Congestive heart failure) דורשת משטר מדויק של נטילת תרופות רבות בזמן, שמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית מומלצת, והימנעות מהרגלים כגון עישון, אלכוהול וכו'. בעינינו, המטפל העיקרי (לרוב בן או בת משפחה של המטופל, או עובד/ת סיעודי/ת) הוא חלק אינטגרלי מהאשפוז בבית. הוא מכיר היטב את המטופל, את העדפותיו, הרגליו ושגרת חייו. הוא נמצא איתו רוב שעות היום ולרוב הוא הראשון שיבחין בשינויים במצבו הפיזי או הרגשי של המטופל, ולכן הקשר שנוצר במסגרת אשפוז הבית הוא לא רק עם המטופל אלא גם עם המטפל העיקרי, במטרה לסייע לו בטיפול ולתמוך בו בהתמודדות עם האתגרים.


    הקשר עם צוות צבר רפואה

    במחלקת אשפוז בית לחולי אי ספיקת לב, לכל מטופל משויך צוות קבוע הכולל רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת.

    חשוב לנו שהצוות יהיה קבוע, מכיוון שחלק מהותי מהתאמת תוכנית טיפול אישית לכל מטופל הוא ההכרות עם המטופל ומשפחתו, העדפותיהם, אורח חייהם ושגרת יומם. היתרון הנוסף הוא שהצוות, המגיע לביקורי בית קבועים בבית המטופל, לומד להכיר ויוצר קשרים אישיים עם המטופל, המטפל העיקרי, ובני המשפחה, והקשר האישי מקדם ומעודד את שיתוף הפעולה של המטופל עם תוכנית הטיפול, ויוצר אווירה מרגיעה ומכילה, עובדה המקלה מאד גם על המטופל וגם על המטופל העיקרי. 
    עצם כניסת הצוות לביקורי הבית מעניקה למטפל העיקרי את התחושה וההבנה שהוא לא לבד בטיפול, שאנשי מקצוע מנהלים את הטיפול, ושניתנת לו, למטפל, אפשרות גם להתמקד בחייו שלו בנוסף לטיפול בחולה. 

    האחות מנהלת הטיפול היא אשת הקשר הראשונית של צבר רפואה למטופל ולמטפל העיקרי, והיא זמינה להם טלפונית 24/7 בכל ימות השנה. בנוסף לאמצעים הטכנולוגיים המאפשרים ניטור סביב השעון ודיווח מיידי לצוות על כל שינוי במצבו של המטופל, האחות זמינה לפניות בכל שאלה או התייעצות.

    adventage