דלג על התפריטים

חיפוש צבר רפואה

מה ברצונך למצוא?

רוצים להתייעץ?

    צור קשר

    הוספיס בית – כללית

    כקופת החולים הגדולה בישראל, כללית מציעה למבוטחיה סל שירותים רחב. סל שירותים זה כולל גם את האפשרות לקבל שירות מקיף ומותאם אישית של הוספיס בית במימון מלא של כללית. השירות מיועד למבוטחים המתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא בשלבים מתקדמים, לדוגמא - סרטן, דמנציה (אלצהיימר), אי ספיקת לב/ריאות, טרשת נפוצה, ועוד. מהו שירות הוספיס ביתי, או טיפול פליאטיבי בבית של כללית? המשיכו לקרוא כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר ולאפשר ליקיריכם טיפול עוטף, מותאם אישית, מקצועי ומכבד בשלב מורכב זה של חייהם.

    עוד לפני שניכנס לפירוט לגבי מהותו של הטיפול הפליאטיבי הביתי ומה כלול במסגרות הוספיס בית כללית, המוענק דרך צבר רפואה ברוב חלקי הארץ, נציין כי ניתן לקבל את השירות דרך בקשה מהרופא המטפל בקהילה או בקופת החולים. התהליך הבירוקרטי פשוט ויעיל וכאמור, שירות הוספיס בית כללית הוא זכות לכלל מבוטחי קופות החולים הזכאים והטיפול ניתן בחינם, במימון מלא לגמרי של קופת חולים כללית.

    אנו חיים במציאות בה תוחלת החיים עולה, הודות לשינויים באורח חיים והרבה בעקבות התקדמות אדירה בטכנולוגיות רפואיות וטיפוליות. אחת ההשלכות היא עליה באחוז בני הגילהשלישי מקרב האוכלוסיה. בני גיל זה זקוקים לשירותים רפואיים רבים ותכופים יותר, בייחוד במצב בו מדובר בשילוב של מספר מחלות קשות ו/או כרוניות.

    שירות ההוספיס בבית מיועד עבור אותם חולים במחלות מקצרות חיים בשלבים מתקדמים המתקרבים לסוף חייהם ועבור בני משפחתם. הגישה הפליאטיבית מתמקדת במניעה או הקלה של תסימינים וכאב, ושיפור איכות ונוחות החיים של המטופל.

    הגישה כוללת התייחסות טיפולית ומקצועית הן לפן הפיזי והן לפן הנפשי והסוציאלי, שיתוף והקלה על המטופל ובני משפחתו, וסיוע במיצוי זכויות ובהתמודדות עם העתיד לבוא.


    מהו טיפול פליאטיבי?

    מהו טיפול פליאטיבי?

    גישת הטיפול הפליאטיבי קיימת כבר שנים רבות, בדגש על מתן טיפול רב מקצועי מכבד ומותאם אישית עבור המטופל ומשפחתו. באופן כללי, טיפול פליאטיבי מיועד למנוע סבל וכאבים מהמטופלים ולספק סביבת חיים מכבדת, נעימה ואישית יותר, כאשר הדגש הוא על שיפור איכות חיים ורווחה אישית ולאו דווקא הארכת חיים. הטיפול הפליאטיבי הוא טיפול תומך, המיועד בעיקר לחולים סופניים במחלות חשוכות מרפא ולבני משפחתם.

    במקרים אלו, המצב הפיזי ו/או הקוגניטיבי והרגשי של המטופל הולך ומתדרדר ככל שהזמן חולף והמחלה מתקדמת לשלביה הסופיים, הטיפול הפליאטיבי נכנס לתמונה בדיוק בשלבים אלו, כדי לספק הקלה פיזית ונפשית למטופלים ולבני משפחתם, לאזן תסמינים, למנוע סבל וכאב ולאפשר סביבת מחייה מכבדת ועוטפת יותר בהשוואה לסביבת בית חולים. לצד ההיבט הטיפולי הפיזי של טיפולים פליאטיביים במסגרת הוספיס בית כללית, המערך המקצועי כולל גם תמיכה רגשית ונפשית למטופלים עצמם וגם למשפחה המלווה, יחד עם תמיכה וליווי סוציאליים.

    בהקשר לכך, הוספיס בית הוא הסביבה הפליאטיבית האידיאלית, עבור החולים עצמם הנשארים במקום מוכר, חם ועוטף ולא בבית חולים או מוסד רפואי ועבור בני המשפחה שיכולים ללוות, לעזור ולהיפרד בסביבה הביתית המכבדת והנעימה יותר – בלי לוותר על טיפול רפואי איכותי ואישי המונע סבל וכאבים.


    מי זכאי לשירות הוספיס בית כללית?

    • כל סוגי הסרטן

    • דמנציה (אלצהיימר)

    • אי ספיקת לב

    • אי ספיקת ריאות

    • אי ספיקת כליות

    • טרשת נפוצה

    • ALS

    • מחלות ניווניות שונות

    • כל מחלה אחרת מקצרת חיים בשלבים מתקדמים.

    מה כולל הוספיס בבית למבוטחי כללית?

    שירות הוספיס ביתי של מבוטחי קופת חולים כללית כולל צוות קבוע של רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת המגיעים לביקורים קבועים בבית המטופלים, זמינים לו 24/7 ומלווים אותו ואת משפחתו למשך כל תקופת הטיפול בבית. הצוות מעניק למטופל טיפול כוללני (מירשמים, בדיקות, ייעוץ תרופתי, עירוי על פי צורך וכיוב'), והוע"ס אף מסייעת למשפחה בהתמודדות הנפשית ובמיצוי זכויות מול הרשויות.

    כיצד ניתן לקבל את שירות הוספיס הבית של צבר רפואה למבוטחי כללית?

    על מנת לבדוק זכאות לשירות ולקבל את הטיפול, יש לפנות לרופא המטפל בקהילה או בבית החולים, ולבקש מידע.

    במקביל תמיד ניתן ליצור קשר עם צבר רפואה בכל עת ולקבל מענה על כל שאלה.

    השירות ניתן על ידי צבר רפואה במימון הכללית בכפוף לאישור הכללית במקום מגוריו של המטופל.


    יתרונות הטיפול הפליאטיבי הביתי

    • זמינות הצוות 24/7 בכל ימות השנה לכל צורך.
    • צוות קבוע הלומד להכיר את המשפחה ולהתאים את גישת הטיפול לרצונות המטופל ולאופיו.
    • לכל מטופל ומטופלת הוספיס בית נבנית תכנית טיפול מותאמת אישית ע"י הרופא/ה המלווה, התכנית משתנה ומתעדכנת ככל שהמחלה מחמירה והמצב הפיזי-נפשי משתנה. הטיפול הרפואי כולל את כל הצרכים הרפואיים הרלוונטיים, בדגש על מניעת כאבים וסבל.
    • טיפול פליאטיבי במסגרת הוספיס בית כללית מספק סביבת טיפול ומחייה מכבדת, אישית ועוטפת מאוד למטופלים ולבני משפחתם, כאשר הטיפול יכול להאט את התקדמות המחלה, להקל על סבל כאשר היא מחמירה ובהחלט לשפר את איכות החיים של החולים, אפילו בסיטואציה מורכבת וקשה של סוף החיים.
    adventage