דלג על התפריטים

חיפוש צבר רפואה

מה ברצונך למצוא?

רוצים להתייעץ?

    צור קשר

    פיזיותרפיה לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך

    פיזיותרפיה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך. מטרת הפיזיותרפיה היא לעזור למטופלים להחזיר לעצמם את הכוח, הניידות והתפקוד שלהם, כמו גם להפחית את הכאב ואת הסיכון לסיבוכים, כגון הפחתת הסיכון להתפתחות נוקשות תנועתית ולהיווצרות קרישי דם.

    בדרך כלל הפיזיותרפיה מתחילה זמן קצר לאחר הניתוח, עוד בעת שהמטופל נמצא עדיין בבית החולים. הפיזיותרפיסט מסייע למטופל לבצע תרגילים בסיסיים והמטופל יכול גם להשתמש במכשיר מסייע כגון הליכון או קביים כדי להסתובב.


    בנוסף לתרגילים המבוצעים במהלך מפגשי פיזיותרפיה, ישנם מספר דברים שהמטופלים יכולים לעשות בבית כדי לסייע בהחלמתם. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבצע את תכנית האימונים שמספק הפיזיותרפיסט. הדבר יסייע לשפר את כוח השרירים, הגמישות וטווח התנועה במפרק הירך. במהלך ההחלמה וההתאוששות מניתוח החלפת מפרק הירך ובעיקר לאורך התהליך השיקומי, הגוף מקבל את השתל והמטופל צריך להסתגל לחיים ולתנועה עם המפרק המלאכותי החדש שהושתל בתוכו. השיקום מיועד ללמד את המטופל ואת גופו להתנהל ולהתנייד עם המפרק החדש וגם מסייע משמעותית להחלמה ותפקוד טובים יותר בתקופה שלאחר הניתוח.


    הפיזיותרפיה מזרזת את תהליך ההחלמה והיא חלק מתהליך השיקום האורתופדי, המסייע למטופלים להחלים ולהסתגל טוב יותר וביתר קלות ומהירות. הטיפולים והתרגילים במהלך השיקום, המתבצעים בבית המטופל, מסייעים לפיתוח חוזק שרירים, גמישות ולמידה מחדש לפעול בחיים עם תנועתיות טובה ונטולת כאבים במפרק הירך, כאשר  המטופלים לומדים להתנייד במרחב. התרגילים מתבצעים באופן הדרגתי ומותאמים אישית למטופל לחיזוק קבוצות השרירים הרלוונטיות, שיפור ההחלמה ולימוד לנוע באופן מיטבי.

     

    שיקום בבית עם צבר רפואה, לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך, כולל בניית תכנית שיקום וטיפול מותאמת אישית וליווי מקצועי  ע”י צוות רפואי רב-תחומי. תכנית הטיפול נבנית ע"י רופא מומחה בשיקום, לאחר הערכה רפואית ופיזית מקיפה של המטופל בביתו. הליך השיקום כולל ליווי של אחות שיקום ובעיקר הרבה עבודה עם פיזיותרפיסטים מנוסים ומומחים לשיקום אורתופדי, כאשר בנוסף לביקורים בבית המטופל הצוות זמין טלפונית 24/7. הטיפול בבית מצמצם את הסיכון לזיהומים באזור הניתוח ולהידבקות במחלות אחרות במוסד שיקומי, והחזרה לשגרה מהירה יותר.