דלג על התפריטים

חיפוש צבר רפואה

מה ברצונך למצוא?

רוצים להתייעץ?

    צור קשר

    וובינר – שירות אשפוז בית למתבגרים עם הפרעות אכילה

    וובינר – שירות אשפוז בית למתבגרים עם הפרעות אכילה

    בוובינר שנערך לאחרונה הציגה צבר רפואה שירות חדש ומהפכני – אשפוז בית למתבגרים (בגיל 11-18) המתמודדים עם הפרעות אכילה. השירות המוצע בלעדית על ידי החברה, המציעה מזה כשני עשורים שירותי אשפוז בית למגוון מצבים רפואיים, כולל טיפול של צוות רב מקצועי במתבגרים ותמיכה מקצועית בהורים.  "אפשר להגיע לתוצאות טובות ביותר באשפוז ביתי"

     


    בהרצאה מקוונת רבת משתתפים שהתקיימה לאחרונה, הציגה צבר רפואה, מערך אשפוז הבית המוביל בישראל, בשורה משמעותית – אשפוז בית למתבגרים עם הפרעות אכילה כחלופה לאשפוז מוסדי.

    ד"ר טל שניר, מומחית ברפואת ילדים ומתבגרים ומנהלת שירות אשפוז בית למתבגרים עם הפרעות אכילה בצבר רפואה הסבירה כי עד היום, הטיפול בהפרעות אכילה מתקיים במרפאות אשפוז, במחלקות ילדים, במסגרת אשפוז יום במחלקה ייעודית לטיפול בהפרעות אלה וכן במחלקה פסיכיאטרית.

    "הפרעת אכילה הינה מחלה קשה ועמידה לטיפול, אשר שיעורי התמותה בה לצערנו גבוהים ביותר," הדגישה ד"ר שניר, שניהלה במשך כעשור את מרפאת המתבגרים בבית החולים דנה דואק באיכילוב. "יש מעט מאוד שיטות שנחקרו לעומק, זאת לצד הסתרה רבה מצד המטופלים והקושי שלהם ושל המשפחה, שכוללת בושה ואשמה".

    "צבר רפואה ביצעה מהלך ארוך בשנה האחרונה ליצירת חלופה אשפוזית למסגרות הקיימות," הסבירה ד"ר שניר. "אשפוז ביתי, שמהווה בית חולים בבית, תוך עמידה בקשר אינטנסיבי של המטפלים עם המשפחות, וכולל הגעה הביתה וכן הגעה לביקורת של המטופלים. לאחר יצירת החלופה האשפוזית הביתית, נערך סקר ובו עלתה שביעות הרצון של המשפחות מהטיפול, ובעיקר, מידת הביטחון שהרגישו בטיפול לצד התוצאות הטובות שהושגו במסגרת הטיפול."

    "היתרון הגדול של האשפוז הביתי שפיתחה 'צבר רפואה', הוא הטיפול בזירת ההתרחשות, בבית, שיש לו משמעות חשובה לגבי המשך הטיפול לאחר המשבר, זאת, תוך המשך שיגרת חיים – כאשר המטופל למד כי אכן ניתן להתגבר על המשבר. המתבגר יכול, בהתאם למצבו הרפואי, להמשיך ללכת לבית ספר, להיפגש עם חברים, ולעסוק בתחביבים. כל אלה משפרים את שיתוף הפעולה עם הטיפול, המוכנות והרוגע של המטופל ובכך גם של בני המשפחה."

    "לצד זאת ההורים מקבלים גם הם כלים מקצועיים לסיוע בהתמודדות עם המצב, לשיפור התקשורת הבין משפחתית, ושינוי התנהגויות על פי צורך."

    "כמו כן, אחד היתרונות באשפוז הביתי הוא בהימנעות מהידבקות. במקרים של אשפוז מוסדי, המטופל לומד ממאושפזים אחרים התנהגויות לא רצויות (טכניקות הסתרת אוכל או הימנעות מתרופות וכיוב'). בבית זה לא קורה."

    נדיה גרונשטיין כהן, הדיאטנית הקלינית הראשית בשירות, ציינה בהרצאתה: "מטרת הטיפול התזונתי בהפרעות אכילה באמצעות אשפוז ביתי הוא להביא את המטופל לאכילה חופשית וספונטנית ללא פחד. בין היתרונות לטיפול תזונתי בבית, היא העובדה שהמטופל לא צריך להתרגל לאוכל שאינו מכיר; אין את ה"חזרה" למציאות אכילה אחרי אשפוז; יש ליווי והתאמת מסגרת והאכילה הינה תוך כדי טיפול – בשיתוף המשפחה".

    היא ציינה עוד כי "מבחינתנו, ההורים הם חלק מהצוות הטיפולי, הם יגידו מה הילדה, למשל, אוהבת לאכול ויעזרו בהכנת האוכל, וכשהם חלק בלתי נפרד מהטיפול, הדבר מהווה הסתכלות רחבה יותר ותעזור הרבה יותר לטיפול. הורים אינם 'שוטרים' ויודעים שאין דרך לשלוט על סימפטומים של הפרעות אכילה. בנוסף, האשפוז בבית תורם הרבה גם להבנת אורח החיים של המטופל ומשפחתו, והתאמת תוכנית הטיפול הרב מקצועי לשגרת חייהם ולהעדפותיהם."

     

    לצפייה בוובינר לחצו כאן.